.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
غذاهاي چاق‌ كننده تابستاني

بايد مراقب غذاهاي سرخ‌شده، سالاد سيب‌زميني، بستني‌ها، هات‌داگ و نوشيدني‌ها بود چون آنها مي‌توانند موجب به خطر افتادن سلامت شما و اعضاي خانواده‌تان شوند.

اما اگر مراقب نباشيد اين غذاها مي‌توانند موجب به خطر افتادن سلامت شما و اعضاي خانواده‌تان شوند. اگر چه افراد در تابستان بسيار فعال‌تر هستند اما اين ميزان تحرك براي سوزاندن كالري اضافي دريافتي كه آنها مصرف مي‌كنند، كافي نخواهد بود.

*گوشت پرچرب روي كباب‌پز
خبر بد اينكه، كباب‌پز مي‌تواند دور مچ شما را بزرگ‌تر كند. يك كباب در حدود 1500 كالري و 124 گرم چربي دارد يك چيزبرگر با وزن متوسط در حدود 750 كالري و 45 گرم چربي دارد و اينها از چرب‌ترين بخش‌هاي گوشت حيوانات است و خبر خوب اينكه شما مي‌توانيد قسمت لخم گوشت مرغ و گوسفند و گوساله و بدون پوست و سينه مرغ را براي كباب كردن انتخاب كنيد بدون اينكه دچار چاقي و اضافه وزن شويد.

*هات‌داگ
هات‌داگ‌ها و سوسيس‌ها از غذاهاي دوست‌داشتني خانواده‌ها مخصوصا كودكان، نوجوانان و جوانان هستند. اما ممكن است برخي از افراد زماني كه به بازي مي‌پردازند از آنها استفاده كنند. اين فقط براي كالري آنها نيست شما ممكن است انواع كم‌چرب آنها را انتخاب كنيد اما هات‌داگ‌ها و سوسيس‌ها سرشار از سديم يا همان نمك هستند. يك هات‌داگ داراي 280 كالري، 15 گرم چربي و 1250 ميلي‌گرم سديم است در حالي كه يك تكه كالباس 330 كالري، 24 گرم چربي و 1590 ميلي‌گرم سديم است.

*سس مايونز
نصف فنجان كوچك سالاد سيب‌زميني معمولا داراي 180 كالري و 12 گرم چربي است. همان ميزان Coleslaw در حدود 150 كالري و 8 گرم چربي دارد. براي كاهش دريافت كالري سعي كنيد سالاد را با سس كم‌چرب تهيه كنيد يا اينكه سس مايونز را با ماست كم‌چرب مخلوط كنيد. همچنين مي‌توانيد از سركه يا روغن زيتون براي تهيه سس استفاده كنيد. براي پيشگيري از چاقي هم مي‌توانيد در سالاد خود از فيبر و خشكبار بيشتري استفاده كنيد.

*نوشيدني‌هاي شيرين
آب‌ميوه‌هاي شيرين و آيس‌پك‌ها داراي كالري زيادي هستند. تابستان به دليل گرمي هوا بسياري از ما به خوردن نوشيدني‌هاي خنك روي مي‌آوريم و بسياري از اين نوشيدني‌ها مي‌توانند ما را چاق كنند. بستني‌ها، كيك‌بستني‌ها، بستني‌هاي شكلاتي و آب‌ميوه‌ بستني از جمله خوراكي‌هايي است كه داراي كالري فراواني است. براي رفع تشنگي مي‌توانيد از آب‌ميوه‌هاي صددرصد طبيعي و بستني‌هاي كم‌چرب استفاده كنيد. اگر معجون مي‌خوريد نوعي را انتخاب كنيد كه داراي گردو و پسته بيشتر بوده و چربي به كار رفته در آن كمتر باشد.اين نكته را به خاطر بسپاريد كه در تابستان آب‌رساني به بدن بسيار مهم است. بنابراين نوشيدن آب را فراموش نكنيد.

*سالاد
سالاد مي‌تواند حتي يك شام كامل در تابستان باشد. مخصوصا گر همراه با غلات باشد. اگر روي سالاد از مواد پركالري استفاده كنيد اين مي‌تواند خيلي سريع موجب چاقي شما شود.دسرهاي پركالري، جوجه سرخ شده، ذرت بو داده، پنيرها موجب چاقي شما مي‌شوند به جاي آنها از مرغ كبابي، گوشت لخم كبابي و تخم‌مرغ و ميوه و سبزي و دسرهاي سبك استفاده كنيد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.311 seconds.